söndag 5 augusti 2012

Måste bara


Köpa en garderob att dölja detta fula berg med kläder, jag skulle vilja gömma allt i en garderob istället! Det första man kommer in tillå ser e detta.... Suck dubbelsuck!



Ja en garderob där så blir det bättre;0)

Annars har jag ett berg med tvätt att ta hand om...



Lycktan i hallen har jag satt en vanlig värmeljuslyckta i sammt vita stenar! Blev kanon när set e mörkt:)


Ljuslycktan jag köpte på rusta på mitt brickbord:0)




Matrummet blev lite finare med alla grejor borta från bordet:0) urkass bild men det bjuder jag på:0)














Mitt vår pyssel! Blev kanon bra:0)

Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Josefina sa...

Tycker allt ser jättefint ut! :)

Har knåpat ihop ett försök till recept på kycklingpajen. Skrev ner det under din kommentar i min blogg, men klistrar in det här också.

Paj med kyckling, broccoli och fetaost:

pajskal:
smält 100 g margarin
rör i mjöl tills det blir en bra pajdeg
häll ev i ett par msk vatten för att få degen smidig

tryck ut i form och förgrädda ca 10 min ca 175 - 200 grader

fräs i stekpanna: svamp, broccolibuketter, purjolök och kycklingfilébitar

kycklingen ska bli helt klar
grönsaker och svamp ska brynas och bli av med överflödigt vatten

krydda med vitlök, salt, peppar och timjan t ex

lägg i kyckling, svamp och grönsaker i det förgräddade pajskalet

lägg på småtomater (hela eller halva) och fetaostbitar

häll över en blandning av 3 uppvispade ägg, grädde och mjölk (ca 3 dl)

skjuts in i ugnen tills äggstanningen stannat och pajen fått fin färg!
ät med stor krispig sallad och en klick kall gräddfil.

Lycka till! :)